Renteafschriftblues? Denk eens aan crowdfunden!

Artikel is verhuisd naar mijn nieuwe blog

Over Lars Boelen

Ik blog over alles wat mij bezighoudt : huizenmarkt, economie, schaliegas, energietransitie en wat verder op mijn pad komt. Reacties worden zeer op prijs gesteld om mij te helpen mijn waanideeen aan te scherpen of te herzien.
Dit bericht werd geplaatst in economie, toekomst en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Renteafschriftblues? Denk eens aan crowdfunden!

  1. Arnoud Huizinga zegt:

    Geachte Lars Boelen,

    Ik zag dat u net als mij investeerde in Bstriker, en misschien heeft u het antwoord.
    Weet u hoe lang wij aan Symbid vast zitten/ verplichtingen hebben nadat het bedrag rond is? Symbid beantwoord die vraag nu al 3X niet. In hoeverre delen ze mee in onze winst en voor hoe lang? En dacht iets te hebben gelezen over dat Bstriker dividend niet onder dividendbelasting of dergelijke valt? Alvast bedankt voor het mee financieren van Bstriker/ de toekomst.
    PS: heeft u al eens naar meewind.nl gekeken, mijn participaties in zeewind 1 zijn qua waarde prima gestegen. In 7 maand van inkoop mei 1183 naar 1241voor 1 participatie. Exclusief dividend, komt in mei denk 2procent.

    • Lars Boelen zegt:

      Arnoud,

      Volgens mij, maar ik ga dat navragen, wordt du moment dat de 150k vol zit de notaris bezocht en wordt de nieuwe wettige entiteit, waardoor wij feitelijk aandeelhouder worden, gesticht. Ik denk dat op dat moment Symbid uit de loop is. Ik denk niet dat Symbid ZELF actief participeert, dat zou hun bedrijf mogelijk imagoschade op kunnen laten lopen! ze moeten onagpfhankelijk zijn, ga ik ook checken.

      Meewind heb ik al eens bekeken, maar dat is een heel andere orde van investeren, dit is echt puur risiscogeld met high loss/high profit profiel.

      Ik kom er op terug.

      Lars

    • Alex zegt:

      Ik zie dat jij 5 investeringen op symbid hebt gedaan net zoals ik, en 4 van de 5 investeringen bij dezelfde bedrijf. Toevallig! Over de kosten die het bedrijf aan symbid betaald, kun je vinden bij de FAQ -Stappenplan na financiering.
      En je hoeft geen dividendbelasting te betalen zolang je maar geen 5% of meer aandelen in het bedrijf hebt. Het valt in box 3.

  2. Pingback: Kamp & Arcadis : Wat een minister met ongecontroleerde macht kan | Voorbeschouwing op wat komen gaat

  3. Alex zegt:

    Ik heb er ook in geĂŻnvesteerd. Ben erg benieuwd en hoop niet dat het ‘too good to be true’ is🙂

    Ben het verder met je eens dat banken afschuwelijk lage renten rekenen en dat investeren nu aantrekkelijker wordt.

Geef een reactie

